• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

750.000 i skulder...

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Ny2018

Skuldsanering är inget då?

Ibland har man dåliga dagar och de måste man få ha, men ack så viktigt och säga till nära och kära att det är en dålig dag. Ibland behöver man prata av sig eller bara få skriva här på detta forum där det finns massvis av lyssnare samt diskutera våra olika situationer.

Men ge aldrig upp det får vi aldrig göra.

Jo, men Du Mats som fick avslag med svaret "nytagna lån" gör ju att även våra möjligheter till just skuldsanering känns mindre lovande...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Ny2018

Skuldsanering är inget då?

Ibland har man dåliga dagar och de måste man få ha, men ack så viktigt och säga till nära och kära att det är en dålig dag. Ibland behöver man prata av sig eller bara få skriva här på detta forum där det finns massvis av lyssnare samt diskutera våra olika situationer.

Men ge aldrig upp det får vi aldrig göra.
Jag har sökt om skuldsanering men tog i våras några snabblån för att betala en privat skuld. Detta pga av att mina skattepengar ej kom då jag var tvungen att lämna in en K4 blankett för en kronas förlust av aktie. Min vän lånade mig pengar i februari då min ersättning från f-kassan tog tid. Jag ville inte svika hans förtroende och tog dessa dumma lån som nu kan bli grund för avslag på Skusan
Vi får se när svaret kommer under senhösten.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Vännen min, Du betyder minst lika mycket för mig... :) Jo, jag förstår vad Du menar, men övergången till löneutmätning blir likväl lite smidigare och vi får tid till att "adjust" ... :)
Du är så klok.
Det är synd att du är kvinna annars kunde vi blivit ett par, flyttat ihop och druckit buljongen tillsammans.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Du är så klok.
Det är synd att du är kvinna annars kunde vi blivit ett par, flyttat ihop och druckit buljongen tillsammans.

Hahaha...nja, jag vill inte ha sex med Dig heller ;) , så vi får fortsätta vår relation som vänner, men vi kan ju likväl dricka buljong och sunkigt plommonvin tillsammans... ;)
...och som sagt, Du kan enkelt bjuda mig på middag...jag går ju liksom igång på en konservburk med vita bönor och det får Du för en femma... ;)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Hahaha...nja, jag vill inte ha sex med Dig heller ;) , så vi får fortsätta vår relation som vänner, men vi kan ju likväl dricka buljong och sunkigt plommonvin tillsammans... ;)
...och som sagt, Du kan enkelt bjuda mig på middag...jag går ju liksom igång på en konservburk med vita bönor och det får Du för en femma... ;)
Haha! Jag ska göra slut med alla mina andra vänner, du är den enda jag har råd med!
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Yes det förstår jag är ett orosmoln

Men för att jag fick avslag för nya skulder behöver inte betyda att du får det, så måla inte fan på väggen ännu :)

Handläggarna gör individuella beslut, de kan finnas andra anledningar till att just du får ditt beviljat fast du har nyare skulder.

Håll ut och invända svar.

Skulle det blir ett avslag får du en motivering och varför, då får du ta det därifrån och ev söka igen.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Yes det förstår jag är ett orosmoln

Men för att jag fick avslag för nya skulder behöver inte betyda att du får det, så måla inte fan på väggen ännu :)

Handläggarna gör individuella beslut, de kan finnas andra anledningar till att just du får ditt beviljat fast du har nyare skulder.

Håll ut och invända svar.

Skulle det blir ett avslag får du en motivering och varför, då får du ta det därifrån och ev söka igen.
Sant.
Tack Mats för kloka ord!
 

Ozons

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 Juli 2018
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Lider med er alla! Det är så oehört fint att se sammanhållningen och stöttandet bland er alla här. Jag är så glad att jag hittade hit!

Angående hur KF ställer sig till nya lån. Jag läste senast igår(på KF’s hemsida) att dom inte lägger någon vikt vid hur färska lånen är. Stämmer inte detta? Eller är det bara så att dom väger in om lån tagits efter man ansökt om skuldsanering?

Tillsist, jag har släppt allt, dock har det inte kommit till KF än. Bara till inkasso, men kan jag redan nu ansöka om skuldsanering eller måste det först gå till KF och därefter löneutmätning innan jag kan ansöka?

Tack på förhand
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp